Ultraljudet!

I fredags var det dags för ultraljud. Så underbart att äntligen få se liten i magen och se att allt såg bra ut. Barnmorskan vi hade var så fin och berättade bra allt som hon såg. De jag ville hon skulle kika lite extra på gjorde hon utan problem. Liten sparkade och visade bra tecken sa BM. Skönt att veta! Vi kikade inte vad det är för kön utan det får bli en överraskning eftersom gubben inte ville och jag vet att jag inte skulle kunna hålla tyst om jag visste. =)

Vi fick det lite stressigt tiden innan Ultraljudet eftersom Hugo hade kruppat halva natten och det fortfarande höll i sig under morgonen. Så först fick vi åka till VC i Älvsbyn och träffa doktorn som tog prover och skrev ut kortison till honom. Sedan gasen i botten till Sunderby Sjukhus där UL skulle äga rum, vi kom lite sent men de gick bra det med, Hugo var duktig hela tiden och satt still och lyssnade och tittade. Lunch-dejt i stan med Hanna och Astrid där Hugo blev sämre och jättevarm så tillbaka på SS barnakuten där han fick inhalera och sen bar det av hemmåt. Killen var jätteduktig hela tiden hos doktorn! Var var så stolt. 

Men hur som helst så hann jag aldrig känna de där myset när man får se liten och dessa bilder. Bebisen var i alla fall liten och hon flyttade mig 1 månad ! till den 11 oktober (från 12 september) och det kändes helskumt! sen sa hon att eftersom du blev flyttad 15 dagar så får du komma tillbaka och göra ett nytt ultraljud om 3 veckor. Jaha, var det 1 månad eller "bara" 15 dagar?? jag vet inte och jag var inte riktigt där i tankarna så jag frågade aldrig. Måste ringa till min BM imorgon och höra hur det ligger till! Om vi blev flyttade 1 månad så skulle jag ha blivit gravid dagen då vi fick ett + på stickan och det är ju som inte ens möjligt!

Här är liten i alla fall:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback