Tillbaka blick!

Har hämtat hem mina pojkar såhär på morgonkvisten, klockan 06:00. Tror på finväder idag! Vi är hemma allihopa idag och jag börjar jobba först 17:00. Ska hinna fixa och dona inför kalaset på fredag samt vara ute medan regnet lyser med sin frånvaro. Igår sattes annonsen in i tidningen till på fredag, med lite hjälp glömde jag inte bort det den här gången! Så här sitter jag och är nostalgisk, tänk att det i dagarna redan är 2 år sedan Hugo kom till oss! Denna busiga lilla trollunge =) Sitter och kikar tillbaka på bilder och kommer ihåg den första tiden, och känner mig så förväntansfull inför vad som komma skall! Hur kommer det bli denna gång?

Så här skrev jag på förra bloggen när vi fått Hugo:


Nu är han äntligen här. Vår lilla kille, Filips lillebror Hugo.
Han föddes den 15 juni kl. 16.22
3935 gr och 53 cm lång

Hade tänkt skriva en förlossningsberättelse sen men jag kan ju kort säga att de gick undan i svängarn. Värkarna startade lite smått natten mot tisdag, åkte in och gjorde ctg kring 9.00, värkarna hade avtagit så vi åkte till storheden för en fika, sen till Hanna i Sävast. Värkarna tilltog och tillbaka på Förlossningen kring 14 tiden öppen 5 cm. 16.00 öppen 8 cm. 16.10 tog hål på hinnorna och han var född 16.22 !


Snabbt och bra! längtar nästan tills jag får vara med om det igen =)
Är så pigg denna gång jämfört med första förlossningen. Amningen går hur bra som helst, han är duktig på att äta och bajja =)
Nu vill vi ha främmande och få visa upp vårat underverk.
Filip är så stolt, han ska hjälpa till, hålla i sin lillebror.
Fina fina barn.





Hugo i magen!


Kommentarer
Anette säger:

Godingar!

2012-06-13 | 21:07:03
Bloggadress: http://monkeymama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback