Gröna fingrar

eller nåå? =) Jag ska iallafall försöka!

Idag har jag köpt pallkragar, blommor till blomlådorna och krukor. Saknar bara jord och ett gäng rabarber. Ska gästa mitt förra hus och fråga engelsmannen om jag får köpa rabarber av dom. Tog med hit förra året när vi flyttade eftersom förra huset då fortfarande var vårt. Men dom dog då vi planterade dom för skuggigt!
SÅ bättre lycka nästa gång!

Kommer ha 3 kragar eller jag ska kalla dom hagar. I första hagen ska det bo örter, och dessa ska jag köpa på ICA, färdiga att sätta ner i jorden. Någon som provat det förut? Är det dömt att misslyckas? I andra hagen ska det bo smulgubbar som jag fått av Marie, någon som har nå jordgubbsplantor och vill bli av med dom?? och i tredje hagen ska Fílip och Hugo få plantera morötter och kanske något annat spännande!

Idag kom Filip hem med en planta som dom planterat och låtit växa upp på Dagis. De är en tegatus eller hur han nu sa. =) en Tagetes. och denna ska han få plantera om och ta hand om i sommar! Han var så stolt när han bar ut den i bilen. om 12 dagar ska den flytta ut berättade han =)


Kommentarer
Hanna - mamma till Elensia säger:

Det är himla kul att plantera! Jag satte vanliga örter från typ ICA förra sommaren och det funkade fint. Gräslöken har kommit så fint iår igen! Dillen blev sjukt stor då den rotryckte jag och sätter ny iår... Idag får jag hem nya jordgubbsplantor med posten, vita med smak av ananas! Dom heter väl egentligen inte jordgubbar utan pineberrys... Lite kul faktiskt :] Lycka till!

2012-06-01 | 06:03:04
Bloggadress: http://larsjos.com
Anette säger:

Men så go han är, hoppas hans blommar får hedersplats i blombänken :)

2012-06-01 | 09:43:53
Bloggadress: http://monkeymama.blogg.se/
Sara - Mamma till Molly ♥ och bonusen Simone ♥ säger:

Vilken mysig blogg du har =)



köp istället kryddor där det säljs sommarplantor, dom är gjorda för att klara av att vara ute. Kryddorna på ICA är inte lämpade för ute bruk utan ska användas upp på en gång =) God planterings lycka! =)

2012-06-01 | 09:48:13
Bloggadress: http://paxe.blogg.se/
Hanna säger:

Det är många som planterar ur örter man köper i kruka på mataffärerna, och det ska gå alldeles utmärkt! :) Lycka till med odlandet, vi kommer på skördefest till hösten ;)



Sv: Vi har inte varit till Lycksele på flera år, ska bli riktigt kul :)

2012-06-01 | 09:49:06
Bloggadress: http://hannovsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback