Gravidlista

Hittade denna lista på Hannas blogg som jag lånar och fyller i om min graviditet

1. När är ditt BF datum?
27 september, blev flyttad ca. 15 dagar efter UL

2. Har ni tagit reda på kön?
Nej, jag ville denna gång men inte John. Jag är såå nyfiken!

3. Hur länge innan du blev gravid kände du dig redo?
Ja vi ville ju ha mer barn men kanske 2 månader innan jag blev gravid =)

4. Vad har du haft för cravings?
Hmm.. jag tycker om all mat. men gröna oliver har jag börjat äta både till mat och bara som dom är. På jobbet har vi nå marinerade oliver som jag kan äta hur många som helst av!
 
5. Vilken är din värsta gravidkrämpa?
ja, .. jag har kräkts två gånger tidigt i  denna graviditet och det har jag aldrig förr gjort när jag varit gravid. men än så länge mår jag bra! Har känt av ryggen någon gång då jag lyft mycke tungt på jobbet men de är de lilla!

6. Är du nervös inför förlossningen?
Både ja och ner. Mer än de 2 förra för jag kommer ihåg Hugos förlossning som att de var igår när jag tänker efter. Men jag få ju något underbart när det onda är över! + att jag hoppas det går lika fort som förra gången ;)

7. Hur har ni förberett hemma inför bebis ankomst?
Vi har köpt bilbarnsstolen+bas på barnens hus eftersom vi sålde den förra vi hade, en citykorg till barnvagnen och en fin vagga att ha i köket första tiden. Blocket är bra! =) har även inhandlat 3 newbie-dresser på tradera.

8. När kände du första sparken?
18+4, har känt innan att det rört på sig i magen men första sparken var då.

9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?
Ja, absolut. Men efter denna lilla bebis kommit till världen så ska vi njuta av att vara 5 =) men jag skulle nog vilja ha en sladdis just innnan jag blir 30.

10. När tror du själv att din bebis kommer?
24 September, hoppas liten vill komma någon dag innan BF

11. Vad är det bästa med att vara gravid?
Att man får känna hur barnet växer och att man aldrig är ensam ;)

Kommentarer
Erika säger:

Hmm... Så det är första graviditeten du har kräkts?

Jag gissar på att det ligger en liten tjej där inne ;-)

2012-05-18 | 22:35:39
Bloggadress: http://kontorsteknik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback