Krupp

Efter ett lååångt uppehåll så var det dags igen, krupp. Ikväll när Hugo gick och lade sig, självmant att tillägga så fick han bricanyl. Han lät lite hes så här är de förkylning på G tänkte jag. Men nu när han vaknade så kruppade han och var ledsen. Pratade med en fin sköterska på Sjukvårdsupplysningen, skönt att få en bra sköterska någon gång! Så jag skulle ge honom kortison och om de inte gav önskad effekt och lillemannen fortfarande har de jobbigt tyckte hon att vi skulle åka in. Jag är så lättad att det var ikväll han blev sjuk och inte igår då jag var helt själv.

Pappan och Hugo sover i gästrummet tillsammans, känns bättre att få ha dom nära så man har koll. Hoppas att han är piggare imorgon min lilla älskling. Nu ska jag och lillan hoppa i säng!


Kommentarer
Emma säger:

Vad obehagligt med krupp, 3 av mina syskonbarn har det men jag har aldrig hört hut det blir när anfallen kommer. Men har fått det förklarat. Hoppas förkylningen går över snart!

2012-10-21 | 19:39:11
Bloggadress: http://emmaumeabo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback