2barns mamman

Kanske är den kommande veckan min sista som 2barns mamma?! Spännande och lite läskigt på samma gång. Kommer jag verkligen fixa med 3 barn? :) ja, de kommer nog gå bra de också! Tyckte personligen inte att de var så stor skillnad från ett barn till två så då borde "skillnaden" komma nu. Man har ju bara 2 händer! ;) Att vara mamma och pappa är inte alltid en dans på rosor. Trotts, starka viljor och oändlig kärlek. Visst är de kämpigt ibland, sjukdom, trött med ögonen i kors men de bra överväger de jobbiga! Så har alla familjer det, mer eller mindre. De fixar vi också!
När vi skulle få Hugo så funderade jag liksom alla andra blivande 2 barnsföräldrar, hur ska man kunna älska 2 barn lika mycke? Och idag är ju frågan 3 barn lika mycke? Däremot vet jag att det är helt självklart och går hur bra som helst.
"A parents love is whole, no matter how many times divided" så sant!

Idag har jag grejat på i vårat sovrum. J har burit in en av fåtöljerna så jag kan sitta där och amma om de någon gång inte ammas i sängen. ;) Spjälsängen är fortfarande träfärgad men jag ids verkligen inte måla den! Men De stör dock öga lite för tillfället. Om liten stannar till UL-BF så ska den målad för att få tiden att gå! Lite drygt då den redan är färdigbäddad, Men men.

Jag vill se dig nu liten. Har även funderat uti namn. Vi är väl halvers överens om 2. Kan meddela att ben10 är uteslutet! Och Sandra jr känns inte heller aktuellt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback