Talpedagogen

Pojkarna har blivit så duktiga i sitt tal! I måndags när Filip träffade talpedagogen för första gången på terminen så tyckte hon verkligen han utvecklats denna sommar! Tydligare uttal på de bokstäver han haft svårt med. Bara lite kvar att jobba med ansåg hon, hurra!

Jag blev förvånad samtidigt som jag blev jätteglad när dom på förskolan tyckte att han skulle få träffa talpedagogen för ett år sedan. Oftast går talet till sig men visst är se klokt att ta tag i de redan när dom är i förskoleålder istället för att vänta och dom lär in ännu mer "felaktiga" stavelser och sen ta tag i de på skolan. Jag kan tänka mig att de är svårare att lära om när barnet sagt tex. P istället för F under 4 år istället för tex bara 1 år.

Hursomhelst är talpedagogen hur underbar som helst. Jag skulle nästan vilja träffa henne själv 1 gång i veckan! Filip gillar hon stenskarpt :) Hon är rolig och påhittig, tar barnet efter dagen. Ibland kanske de inplanerade inte passar just den dagen då har hon alltid något annat i bakfickan att ta upp. De känns bra att han får fortsätta träffa henne fastän han bara går sina 15 timmar nu.

Nu ska vi läsa bok, vi var ju på biblioteket när vi var till Älvsbyn sist och lånade ett gäng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback