Knalle-fredag

Vi styrde kosan mot Älvsbyn idag för att delta på Knalleloppet och knalledagen. Barnen (och mamman) sprang, medalj och fika till de små samt ett ballongdjur. Vi liksom många andra kikade vi i affärerna och åt glass. Sen åkte vi hemåt där bi blev bjudna på smörgåstårta hos grannarna då Emil (Johns kusin) fyllde 18år idag. Vi hann också med att gratta Knuten som imorgon blir 1 år. En dag tidigt då jag imorgon gör min första arbetsdag på nästan 11 månader. Kläderna och skorna är framtagna och jag känner mig peppad inför morgondagen, de blir kul! Herregud vad tiden går fort, har jag verkligen varit hemma så länge? Börjar ju om att jobba på riktigt i januari så nu får jag mjukstarta lite genom lite gästspelade ;)

På gården händer det lite grejer också, snart är båda skrotbilarna borta (sista flyttar på söndag) bodan är såld och ser ut som plocke-pinn och reser under helgen till Malmesjaur! Gården ser städad och fin ut ;) jag gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback