Mys!

Igår tände vi ljus mös ner oss i soffan efter dagens bravader och sena middag. På skänken vi har i köket står vackra tulpaner. Fick ett knippe av svärmor och så hade jag köpt ett själv så det blev en fin bukett! Älskar tulpaner. Det vackra KostaBoda fatet vi fick i bröllopspresent står också där. Det är så fint så jag vill ha de framme hela tiden men samtidigt är jag rädd för att det ska gå sönder. Finns det väggfästen enkom till dessa stora fat månntro?

Nu på morgonkvisten hör jag någon ropa vid halv 7 (sovmorgon) förutom att Elise ätit 3 ! gånger inatt, "Mamma, jag har bajsat". Sätter mig upp tvärt i sängen och undrar om jag drömde? Samma fras upprepades. Ojoj. Då fick mamman bråttom. Våran Hugo har nämligen varit utan blöja en hel vecka nu. Eller endast nattetid kanske jag ska tillägga. Och han är superduktig! Men hade han tagit av blöjan??
Har varit och ränt, hälsat på och vart ner till Älvsbyn. Ingen olycka har skett! Men nu var ju frågan, har han hunnit till toan? Många cenarium spelades upp medan jag susade nerför trappen yrvaken. Där nere hittar jag min fina kille balanserande på toa. "Mamma, jag är klar" säger han och ler. Stolt stolt stolt! Går inte att vara annat. Snart har vi bara ett blöjbarn. Jag vet att det kommer hända olyckor men nu har han förstått hur de fungerar och kan säga till innan de är försent! Älskade barn ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback