Sjuka

Från ingenstans blev pojkarna sjuka. Nu på morgonen hostar och snorar Filip och Hugo skrämde oss rejält inatt. Igår kväll när jag gick och la mig gnydde Hugo till. Sådär som man kände på sig att något var fel. När jag går in till honom så började han gråta och kippade efter andan. Han skakade i hela kroppen och var loj, fick inte riktigt kontakt med honom. Sen började han hulka, jag rusade ner gör trappen med honom till toan och han försökte kräkas men de kom inget. Trodde att han hade fått magsjuka. Men han fortsatte andas konstigt och hade panik. De var så obehagligt! Jag sa bara till John, han kan ju inte andas ordentligt! Och ringde 112. Efter att jag pratar med dom och dom skickat en ambulans kräktes han upp slem i två omgångar. Sen blev han lugn. Och andningen var bra. John ringde tillbaka till 112 och sa att han var bättre men dom tyckte ändå att han skulle kollas upp. Ambulanskillarna kom och kollade syremätning och lite annat sen kunde dom åka tillbaka. Sen inatt kruppade han och vi fick ge honom betapred. En tråkig början på veckan! Huva, hoppas dom blir pigga fort.

Alltid när barnen blivit sjuka i krupp och skällhosta så har vi varit hemma med medicin eller vid behov åkt in för att få inhalera. Jag har ändå känt mig lugn. Men igår, de var så obehagligt. Något vi aldrig varit med om förut. Falsk Krupp är lindrigt. Hundra tankar hann åka igenom huvudet innan han började andas som vanligt. Tänk om han dör? Herregud!
Idag ska vi mysa med familjen. Mitt huvud värker, inte har jag kunnat sova inatt.. Hoppas jag kan vila lite innan John åker på jobbet.

Hugo hittade en ram med oss i nu på morgonen och utbrister: se mamma! Så fina, mina bröder. Hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback