Kvällsöppet

Vi styrde kosan mot byn i eftermiddag. Vi var inte ensamma om att besöka Älvsbyns affärer som hade extra öppet i afton. Barnen fick träffa Ninjan Kaj och delta på godisregnet. Fredagsmyset är räddat. Denna kväll har det än en gång bevisats att jag är något virrig och disträ. När vi efter 2 timmars vistelse på byn återgår till våran bil står ena bildörren på vid gavel! Första tanken var naturligtvis.. inbrott! Men när jag kom fram så såg jag att de var jag själv som låst bilen men aldrig stängt dörren där Elise bilstol sitter. Tur att jag alltid har barnen och mig själv med mig! Herregud. Halvchockad och förvånad lämnade vi Älvsbyns gator. Alla barn i bilen? Check! Börs och inhandlade blommor? Check! Inget som saknades. Skönt. Barnen skötte sig mycket bra på byn, en stolt mamma är jag. Sen efter vägen hem så ville Filip så gärna plocka blommor, så vi stannade vid en åker och båda pojkarna gav sig ut i de gula blomhavet. Sen blev båda nödiga och nöden har ingen lag, visst? Så fram med småskruvarna. Hugo höll jag fram i benen och då visade det sig att han inte bara var pinknödig, holycrap! Men de gick bra, lite extra gödsel har väl ingen dött av? Så jag småskrattade hela vägen hem. Barnen lyser upp dagen ständigt på olika sätt. De är Kärlek.

Hursomhaver, sängen kallar. Förresten, fortsatte att läsa om Mr. Grey nu ikväll, när Kapitel 7 började så blev jag generad! Nu förstår jag vad tantsnusk är. Ojoj, känns lite pinsamt att läsa, men jag ska läsa klart om Ana och Mr. Grey. Så får vi se om jag kommer tycka att boken är så bra som de flesta säger!


Kommentarer
Ida säger:

Herregud vad dom växer pojkarna :)

2013-05-31 | 16:50:30
Bloggadress: http://idaake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback