Städardag

Igår var min morfar och mormor och hälsade på. Lilla lilla morfar, han är ganska dålig i sin alzheimers, men pigg fysiskt. Så han var och traska runt på gården och frågade om lite allt möjligt, flera gånger. Tänk så mycke man fått vara med dom när man skärm var liten. Åka med morfar till Vidsel för att köpa snus till han och godis till oss med Sven-Ingvars i högtalarna. Mycke minnen. Mig kommer han ihåg och ibland Filip men de tre övriga i min familj är ofta främmande för honom. Han är väldigt glad i barnen iaf. Det är verkligen de anhörigas sjukdom som man brukar säga.

Nu är vi påväg till Sävast för att hjälpa lillebror som flyttar hem efter 2 års studier. Läggan ska städas och möblerna ska hem. Tänkte även passa på att träffa mina småtjejer på Kullenvägen ❤

Pojkarna får sova hos farmor och farfar, medan vi tjejer åker och städar. Bra arbetsfördelning tyckte Filip! Han gillar minsann inte att städa, men ordning och redan har han i sitt rum ändå. Konstig ekvation kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback