Ledig helg!

Vi startade upp med en shoppingtur till Luleå, jag och Nina. Blev mer en den betänkta glödlampan om jag säger så. Men kul var det! När vi kommit oss hem så fick fiskarna sig en ommöblering både i och utanför samt att nya firrar flyttade in. Tillsammans firade vi våran shoppingrunda med grill-middag här hos oss. Johns nya Weber-grill sköter sig exemplariskt! eller kanske han helt enkelt är en fena på de där med grillning. Gott som bara den och sen bjöd familjen Nilsson på efterrätten, randig chokladmousse. Vi gick inte till sängs hungriga precis.

Söndagsmorgon bjöd på glada barn och goda rester till lunch. Medan Elise sov middag passade jag på att bädda ner mig i hammocken på altan under en filt med en bok. Prima ballerina! tills jag fick den första myggan o fejset. Typiskt, hade nästan glömt att det är vad sommaren har att erbjuda.. ändå längtar jag efter varma sommarkvällar och solens strålar.
Då Lisen vaknat åkte vi iväg till Therese och Stubben för att se på deras fina valpisar. Tänkte smuggla med en men det skulle nog vara för uppenbart var den tog vägen. Så söt dom var! Sen hann vi även förbi farbror Pelle där Elise charmade till sig lite torkat kött till pappans (och hennes) stora glädje. På barngympan var vi helt själva och hade skoj. Sista för terminen. Summeringen av helgen får båda tummarna upp!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback